Mijn eerste reisverslag vanuit Palermo! - Reisverslag uit Palermo, Italië van Youandi Schepers - WaarBenJij.nu Mijn eerste reisverslag vanuit Palermo! - Reisverslag uit Palermo, Italië van Youandi Schepers - WaarBenJij.nu

Mijn eerste reisverslag vanuit Palermo!

Blijf op de hoogte en volg Youandi

09 Januari 2014 | Italië, Palermo

Ciaooi, hier ben ik dan! Nadat we dinsdag in Weeze afscheid hadden genomen van familie, vriendjes en vriendinnnetjes vertrok om 17.40 ons vliegtuig naar Palermo. Om 8 uur zijn we daar geland en zijn we met de bus en daarna met de taxi naar Piazza Ballaro gebracht, waar de twee appartementen zitten. We hebben ze bekeken en besloten welk voor wie werd. Vlak nadat we onze spullen er hadden neergezetd, zijn we opzoek gegaan naar een winkeltje waar we even snel eten en drinken konden inslaan voor deze avond en de dag erna. Omdat we nog niet gegeten hadden, haalden we zelf nog even een patatje. In het appartement zijn we meteen het bed in gegaan. Na veel lawaai op straat en de kou omdat ik met alleen een dun laken in bed lag, ben ik uiteindelijk toch nog in slaap gevallen.

Na een korte koude nacht wilde ik gaan douchen. Mandy had al een lekkere warme douche gehad, maar mijn douche was niet zo warm. Ik had weer het geluk dat ik onder een koude douche mocht staan door onze boiler. Na mijn oh zo warme douche zijn we over de markt gaan lopen, dat voor onze deur is, en daar een paar dingetjes gehaald. In de middag zijn we buiten de boel gaan verkennen, we kwamen bij de haven uit en hebben onderweg nog prachtige dingen gezien. Ondertussen hadden we een supermarkt gevonden. Allemaal boodschappen gedaan, drie tassen vol. Hiermee moesten we nog mee terug lopen. Zo'n probleem zou het niet zijn geweest wanneer je de weg nog precies wist, maar wij twee helden waren aan het lopen en lopen, maar het duurde maar een eeuwigheid. De weg vragen was ook niet zo'n succes, want er spreken er maar weinig Engels hier. Uiteindelijk zijn we met paard en koets naar Piazza Ballaro gebracht met een toch beetje Engels sprekende Italiaans. En wat bleek? We zaten al heel dicht in de buurt, hadden we dus best kunnen lopen als we dat geweten hadden. ''s Avonds rond een uur of 9 zijn we ergens wezen eten met ons vieren, dat is de normaalste tijd hier om nog te eten. Een Italiaanse pizza, erg lekker en erg pittig! We hebben nog eventjes bij Rolf en Frederieke gezeten, omdat ze daar al wel wifi hadden. Hierna hebben wij alle dekens en alle dingen bij elkaar gaan zoeken, omdat wij graag een iets warmere nacht wilden hebben.

Vandaag heerlijk wakker geworden, niet koud en niet te warm. Allemaal lakens, hoes van de bank en dan mijn lekker warme winx trui, niet te vergeten natuurlijk! Ook vandaag weer over de markt gelopen, om fruit in te slaan voor de komende week! Fijn dat dat hier allemaal goedkoper is. Vanmiddag de andere kant van Palermo maar eens op gelopen en ook weer prachtige dingen gezien! Wat is het hier mooi zeg en dan dit weer erbij! De mensen hier vinden het niet echt bepaald warm, maar gelukkig komen wij uit ons koude kikkerlandje en is dit voor ons warm! Om half 4 zijn we naar onze stage plaats gegaan met z'n vieren en hebben we daar rond gekeken en nodige dingen besproken. Die kindjes, wat een schatjes! Het zag er in ieder geval goed uit! Dalijk eerst maar eens lekker gaan eten met Mandy. En dan maar eens zien wat we vanavond nog gaan doen.

Arrivederci!

  • 12 Januari 2014 - 12:28

    Ans Schepers:

    Heeey Youandi.
    Goed te lezen dat het je bevalt daar in Palermo.
    Heel veel plezier en succes daar en ik zal je blijven volgen. Ook via Twiiter..
    XXX Aad & Ans

  • 13 Januari 2014 - 08:59

    Jelien :

    Hey meiden!
    Wat leuk om te lezen dat jullie al zo vermaken.
    Ben benieuwd naar jullie stage verhalen die er aankomen!
    Succes daar :)
    Groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Youandi

Actief sinds 06 Jan. 2014
Verslag gelezen: 660
Totaal aantal bezoekers 8474

Voorgaande reizen:

07 Januari 2014 - 31 Mei 2014

Palermo

Landen bezocht: