Buonasera tutti! - Reisverslag uit Palermo, Italië van Youandi Schepers - WaarBenJij.nu Buonasera tutti! - Reisverslag uit Palermo, Italië van Youandi Schepers - WaarBenJij.nu

Buonasera tutti!

Blijf op de hoogte en volg Youandi

11 Maart 2014 | Italië, Palermo

Buonasera Olanda!

Alweer drie weken geleden dat ik mijn laatste blog had geschreven. De tijd vliegt hier ook zo snel voorbij, door de weeks op stage en de weekenden ook. Over een weekje zitten we hier alweer op de helft.

Zoals ik in mijn vorige blog schreef, waren de vrienden van Mandy hier, daar hebben we die zaterdag 22 februari afscheid van genomen op het station. De avond zijn Mandy en ik wezen stappen bij de pub en hebben het reuze gezellig gehad! Maandag begonnen we weer aan stage, die week hadden we van 12 tot 18 uur stage, deze tijden zijn btw veranderd want het was eerst van 11 tot 17 uur. Woensdags vierden we in de middag op stage de verjaardag van een meisje dag 2 jaar werd. Er werd chips uitgedeeld aan iedereen en de ouders van haar hadden een taart mee gebracht. Ook hier kreeg iedereen een stukje van. Het werd erg gezellig gemaakt. Na het eten werd er muziek opgezet en stonden alle kinderen te dansen. Het was echt leuk om te zien hoe dat hier gaat. Ook werd er vrijdags op stage ‘carnevale’ gevierd. Alle kinderen werden verkleed en daarna moesten ze allemaal aan tafel gaan zitten. Iedereen kreeg een servet met chips en popcorn erop. Sommigen vonden het volgens mij maar niks om verkleed te zijn, die stonden zo raar naar anderen te kijken en wilden het zelf liever ook niet aan. In het weekend hebben we met ons vieren wat gedronken en zijn nog even naar de pub geweest, voor de rest was het een rustig weekend.

Vorige week  hadden ze ook nog een middagje ‘carnevale’ op de dinsdagmiddag. Omdat in deze week de ouders van Rolf en Frederieke kwamen, hadden we verschillende diensten. De maandag begonnen we met de ochtend van 8 tot 14uur. Op dinsdag hadden we de middag, alle kinderen werden net als vrijdag verkleed en kregen ze ook chips en popcorn. Maar er waren ook nog andere dingen, een soort van koekjes dat ze hier speciaal voor carnaval hebben. Hoe het precies heet dat weet ik niet meer. Na die tijd werden tafels aan elkaar geschoven wat een catwalk moest zijn. Alle kinderen liepen er om de beurt overheen om hun carnavalskostuum te laten zien aan iedereen. Dit was echt een prachtig gezicht om te zien! Woensdag had ik de ochtend, het was erg druk, rond de 40 kinderen. De naschoolse kinderen waren er ook vanaf de ochtend omdat ze vrij waren. En dan word het wel erg druk als je alle leeftijden door elkaar hebt in één ruimte. Gelukkig was dit niet voor de hele dag, maar werd het op een gegeven moment gesplitst. Donderdag had ik de middag, ook deze dag was het erg druk, maar om 4 uur waren er heel veel kinderen al opgehaald en zat ik nog maar met 7 kinderen. Vrijdags had ik de ochtend en waren er om 8uur al 10 kinderen toen ik binnen kwam. Het was best chaotisch, want er waren niet veel vrijwilligers of stagiaires maar er kwamen wel steeds meer kinderen. Maar om 2 uur had ik al weekend, lekker vroeg! ’s Avonds zijn we eventjes naar de pub geweest en het was weer zoals gewoonlijk gezellig. Zaterdag om 11 uur zijn we de deur uitgegaan en hebben we de kathedraal van Palermo van binnen bekeken. Het was erg mooi om te zien! Omdat het mooi weer was wilden we ’s middags nog iets gaan bekijken dus hebben we rond 3 uur de bus gepakt naar Monte Pellegrino, een berg hier vlak bij. Het was erg mooi en konden heel ver kijken. Op de berg zat een heel klein mini dorpje met een paar kraampjes, winkeltjes en een kerkje. Van het topje van de berg naar hier was nog geen 5 minuten. Dus wij dachten laten we vanaf het topje daarheen lopen via het wandelpad. Maar toen we door de bushbush liepen kwamen we bij een splitsing uit, het ene pad liep een heel andere kant op dan we dachten waar we heen moesten en op het andere pad liepen wilde koeien.. Uiteindelijk hebben we besloten (na een hele klim er al heen) dat we toch maar terug liepen de berg op en de weg maar namen waar de auto’s ook reden. Bij het mini dorpje aangekomen even wat te eten gehaald, we hadden erg honger gekregen van onze berg af en op klim reis door de bushbush en ondertussen gewacht op de bus terug naar het levende Palermo. Ook deze avond zijn we weer even naar de pub geweest en we hebben het er super gezellig gehad! Zondag hebben we eerst aan de stage opdrachten gewerkt, maar omdat het zo mooi weer was zijn we rond half 4 een Brioche con Gelato (broodje ijs) gaan eten, iets Siciliaans wat je echt moet eten als je hier bent! Na ons broodje nog lang de haven geweest en de winkelstraten doorgelopen. Rond 9 uur ’s avonds waren we weer thuis en hebben ons klaar gemaakt voor ons masker en film avondje.

Deze week is week 10 hier alweer ingegaan. Zoals ik al zei, de tijd vliegt echt enorm! We hebben deze week de middag dienst weer op stage en vandaag hebben we ons derde stage boekje afgerond. Nog één te gaan! Net heb ik nog even gezellig met thuis geskyped, ook dat is altijd wel erg leuk en fijn om ze toch eventjes te horen.

Liefs mij,

Arrivederci tutti!

  • 11 Maart 2014 - 22:21

    Mandy Peters:

    ziet er erg gezellig uit meid! Leuke dingen die je daar met mij meemaak haha! Fijn om te horen dat het zo gezellig is. geniet nog even van de rust van thuis (of drukte) en over 10 weken zijn we alweer thuis!!!


    xxx

  • 11 Maart 2014 - 22:33

    Irma:

    Ha mutsje!!

    Geweldig om je verhalen te lezen! Het filmpje van de catwalk was ook super!!
    Geniet Youandi!!

    XX Irma

  • 12 Maart 2014 - 17:47

    Marijke:

    Heerlijk om weer een verhaal van je te lezen, ik hoor het wel je geniet nog steeds en dat moet ook.
    Ik kijk al weer uit naar je volgende blog. En inderdaad het filmpje was geweldig!! XX Marijke

  • 13 Maart 2014 - 07:55

    Jacintha :

    Wat leuk te lezen wat je meemaakt een hoe je de stage en het leven daar beleeft, enerzijds lijk je al behoorlijk ingeburgerd in het Italiaanse leven, maar ook lekker genieten van de omgeving door deze te verkennen alsof je op vakantie bent. Klinkt lekker!
    Leuk te lezen hoe je geniet, en schrijven en fotograferen is erg leuk voor ons, en geniet je zelf ook heel bewust.
    Ik vind het fantastisch wat je doet en hoe je het doet!
    Groetjes Jacintha

  • 21 Maart 2014 - 17:51

    Gerda :

    Hallo Youandi. Eindelijk dan een berichtje van mij. Heb net je verhaal van 11 maart gelezen en daaruit blijkt dat je wel iedere dag enorm wordt beziggehouden, maar zo te merken heb je er veel plezier in.
    Geniet er nog maar van. Nog bedankt voor je kaart (is erg lang onderweg geweest, zeker 1 maand).
    Groetjes van mij en heel veel liefs natuurlijk. Gerda

  • 31 Maart 2014 - 13:37

    Gerda:

    Hallo Youandi

    Vanuit een zonnig Holland (met fijne temperatuur) wil ik je even een hele fijne week wensen
    samen met je moeder en Cherise.
    Geniet er van.
    Lieve groeten van mij.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Youandi

Actief sinds 06 Jan. 2014
Verslag gelezen: 376
Totaal aantal bezoekers 8468

Voorgaande reizen:

07 Januari 2014 - 31 Mei 2014

Palermo

Landen bezocht: