Einde van de vakantie - Reisverslag uit Palermo, Italië van Youandi Schepers - WaarBenJij.nu Einde van de vakantie - Reisverslag uit Palermo, Italië van Youandi Schepers - WaarBenJij.nu

Einde van de vakantie

Blijf op de hoogte en volg Youandi

13 Januari 2014 | Italië, Palermo

Heerlijk zo'n extra weekje vakantie in een ander land! We hebben veel bekeken, want we moeten wel een beetje weten wat en hoe hier in Palermo!

We hadden voor de vrijdag geen wekker gezet zodat we eerst even goed konden slapen en daarna ons gangetje konden gaan. We hebben ons klaar gemaakt en zijn rustig gaan ontbijten. We wilden Palermo bekijken maar wisten nog niet precies wat dus we zijn gewoon ergens heen gelopen. We kwamen langs een groot park, genaamd Orto Botanico. Hier zijn we naar binnen gegaan en hebben daar rondgelopen. Toen we hier alles gezien hadden zijn we een paar boodschapjes gaan doen. Dit hebben we thuis afgeleverd en zijn weer verder gaan wandelen. Er is echt veel te zien hier in Palermo, dat hebben we al wel gemerkt. Veel gebouwen wat je ook van binnen kunt bekijken, maar dat hebben wij nog niet gedaan, zijn we nog wel van plan. Maar we hebben nog een paar maand dus dat komt vast goed! Toen we langs een drukke weg liepen, zagen we aan de andere kant van de weg iets wat ons nog niet eerder was opgevallen. Zomaar langs een hele drukke weg kon je een poort door naar een vogelpark waar je ineens alle rust had. Dit vogelpark heet Parco d'Orleans. We hebben veel verschillende vogels gezien. Rond 8 uur 's Avonds waren we weer thuis van onze wandeling en hebben we eten gekookt. De reset van de avond hebben we ons eigen ding gedaan.

Zaterdag ging onze wekker om half 10. Er was namelijk een dagje gepland naar Cefalù met Frederieke, Rolf en Mandy. We hebben tickets gekocht op het station en toen was het eventjes wachten op de trein. Om 12 uur kwamen we aan in het plaatsje, het was ongeveer een uurtje reizen. Toen we aankwamen zijn we als eerst naar het strand gelopen, dit moest heel mooi zijn werd ons verteld. En inderdaad, het was heel mooi om te zien! Toen we verder liepen zagen we dat we ook een stukje over de rotsen een 'pad' konden volgen, dit hebben we gedaan en we kwamen een eindje verder weer bij het dorpje. Hierna hadden we even pauze, zijn ergens iets gaan eten en drinken en daarna zijn we nog even door het dorpje gelopen. Om 4 uur waren we weer in Palermo en hebben daar ook weer rond gesjouwd. Eindelijk thuis waren onze voeten en benen dan ook helemaal op. Deze hebben dan ook een paar uurtjes rust gekregen. 's avonds zijn we nog even een kijkje wezen nemen wat hier te doen was. In Nederland zie je altijd toch wel iedereen binnen staan als ze uitgaan, maar hier was het andersom. De meeste mensen stonden buiten. Dat was wel even apart. Rond 2 uur lagen we in ons bed.

Onze zondag was een rustig dagje. Uitslapen was wel heerlijk, 12 uur mijn bed uitgegaan, gedoucht en ontbeten terwijl mandy nog even doorsliep. We waren van plan om rond een uur of 5 met zijn vieren boodschappen te gaan doen en 's avonds samen koken en eten. Maar Rosita (onze stagebegeleidster) kwam met een appje of wij mee gingen voor een fundraising dinner om 8uur. Wij dachten, ja dat is okee, hoeven wij vandaag ook geen boodschappen te doen en te koken omdat het een dinner is. Ze kwam om half 8 even langs om onze kachel en dekens (eindelijk) te brengen. Gelukkig alweer warmer slapen, alleen moeten we de gasfles nog aansluiten op de kachel. Om ongeveer half 9 kwam Rosita ons ophalen. We vroegen ons wel af wat en hoe. Toen kwamen we aan bij een café? En kregen uitleg waarvoor deze avond was. Het was een avond voor studenten die uit verschillende landen kwamen, al het geld wat er binnenkwam dat was voor Giardino di Madre Teresa, het kinderdagverblijf waar wij stage lopen. Je kon voor 5 euro een drankje bestellen met een hapje erbij, geen dinner dus. Dat was wel een beetje jammer, want wij hadden expres niet gegeten en hadden dus behoorlijk honger. Ondanks dat hebben we gezellig gekletst met anderen, maar toch nog best op tijd weer naar huis gegaan. Mandy en ik moesten wel weer 7 uur uit bed vandaag, want onze vakantie is nu ook voorbij..

Jaja, onze vakantie is dan nu ook voorbij. Deze week maken we 6 uur per dag om nog even in te komen en vanaf volgende week hebben we totaal 8 uur per dag, met Italiaanse cursus erbij. Vanochtend om 8 uur begonnen wij met onze eerste stage dag. Deze week mogen we vooral nog een beetje kijken. Het verslag van deze eerste stage week dat zal ik jullie aan het eind van de week vertellen. Wat ik jullie al wel vast ga vertellen is dat ik me vandaag vermaakt heb op stage, het gaat wel anders dan in Nederland, maar niet op een verkeerde manier vind ik! Leuke kinderen, leuke leidsters en andere stagiaires. De mensen zijn hier echt heel aardig tegen je!

Arrivederci Olanda!

• 13 Januari 2014 - 20:17

Irma:

Ziet er allemaal mooi uit Youandi!
    Succes op stage!
    Dikke kus van hier...

• 13 Januari 2014 - 20:21

Sandra Temming:

Heey Youandi,

Gelukkig weer een leuk verslag. Leuk geschreven, ik zie het allemaal zo voor me.
    Ik ben zo blij dat je het daar zo naar je zin hebt. Dat komt natuurlijk ook door de leuke medestudenten
    maar ook door de leuke lieve mensen die je ontmoet en natuurlijk door je eigen positiviteit. En niet te vergeten, je past je altijd overal makkelijk aan!!! Dan heb je ook nog het geluk dat je in een prachtig
    land zit waar nog veel te zien en te ontdekken is.
    In je stage heb je erg veel zin in en dat je de eerste dag al goed bevalt is natuurlijk alleen maar mooi.
    Lieve youan ik ben super trots op je hoe alles doet en ik vind het super dat je je inzet op stage voor alle kids, dat gaat helemaal goed komen daar.
    Ik ben weer benieuwd naar het volgende verslag ook van de mede studenten, ze schrijven allemaal op hun eigen manier en erg leuk.
    Ook de foto's zijn allemaal geweldig dan krijg je er toch ook gewoon zin in om een reisje te boeken.
    Ik wens jou/jullie een leuke stage week en eh tot zo, spreek je vast nog....

Liefs Ikke je weet wel san tem haha

• 26 Januari 2014 - 19:43

Corrij Bannink:

Hoi Youandi,

Heel succes met stage....kwam je op fb tegen...groetjes

• 27 Januari 2014 - 11:48

Jacintha:

Leuk je blog te lezen en je belevenissen te volgen. Mooie ervaring dit! Veel plezier en succes op stage en Italiaanse les!